Art

El meu vessant artístic va començar amb una llicència d'estudis a Anglaterra. Allà vaig elaborar una pàgina web en anglès amb propostes didàctiques sobre l'educació visual i plàstica en anglès.

Després d'uns anys d'implementació d'aquestes unitats didàctiques, he començat a elaborar i organitzar uns tallers de plàstica en angles com són: taller d'escultura, de dibuix, de pintura i manualitats amb paper. La idea principal és muntar tallers monogràfics amb una durada mínima de 10 sessions i per alumnes de cicle mitja o cicle superior.


dijous, 26 de febrer del 2015

Geometry and Mandalas


 Objectives:

  •  To create Mandalas, (Mandala is a symbol of wholeness. It's the Sanskrit word for circle)
  • To identify the wide range of patterns that can be achieved from experimenting with simple mathematical shape.
  • To create a piece of artwork convening colour, lines, shape, symbols and geometry.
  • To use their imagination, be open and experiment.


Activity 1- Draw The Seed of Live


Draw a square 180cm . 180cm and add the midlines for the vertical and horizontal to obtain the central point. Place the compass in the centre point and draw a circle appro 70cm wide.
Draw a 2n circle the same size as the first locating its centre by making the top of the first circle.
Draw a third circle to the right of its position, its centre at the point where the first two circles intersect.
Following this pattern continue to anchor your compass where each new circle intersect with the centre circle. Ensuring all circles are identical. Then add colour or shades to represent 3D.



 Activity 2: Design a  mandala using elements from animals, vegetables and mineral kingdoms.Or Trace, enlarge or colouring one of the mandalas  given and experiment with colours and shading.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada